blog

A jó alvás titka 2.

2019.06.26 13:07

Számos kutatás bizonyította, hogy több probléma van azokkal a gyerekkel, akik fáradtak, akik nem pihennek az életkoruknak megfelelő mennyiséget, és akik túl későn alszanak el este. Az alvás nélkülözhetetlen, mert ilyenkor dolgozza fel a kicsik agya a napközben őket ért ingereket és információkat, ilyenkor vésődnek be a szerzett tapasztalatok. De vajon csak a gyerekek agya működik így? Nem, a felnőtteknél pontosan ugyanez a helyzet, ezért nekünk is rendkívül fontos, hogy jól aludjunk. Előző blogcikkünkben már adtunk néhány tippet a pihentető alváshoz, most pedig folytatjuk a sort!

a jó alvás titke 2

6.  Friss levegőt a szobába! Nagyon fontos, hogy megfelelő oxigénellátáshoz jusson agyunk az esti órákban. Ha lehetőségünk van a nyitott ablak mellett alvásra, az a legjobb. De sajnos ez csak a tavaszi-nyári hónapokban lehetséges, és akkor is számos akadályba ütközhetünk. Szellőztetni azonban minden este lehet és kell is. Lehetőleg az egész lakást, de különösen a hálószobát. Engedjük be az illatos friss levegőt és vele együtt a sok jótékony oxigént!

7. Csendesítsük le elménket! Érdemes már elalvás előtt egy órával elkezdeni tudatosan odafigyelni arra, hogy alváshoz készülődünk. Teremtsük meg azt a nyugalmat, amit alvás közben várunk. Ehhez mindenki saját ízlése szerint választhat: egy forró fürdő, egy illatos gyertya, egy halk, megnyugtató zene vagy egy kis olvasás mind-mind nagyszerű megoldás lehet.

8. Kapcsoljuk ki az elektromos eszközöket a hálóban! Egyre több szakember vallja, hogy a hálószobában nincs helye elektromos eszközöknek, a számítógép, a tévé, sőt, még az okoskütyük is legyenek azok kívül elhelyezve, az elektroszmog ugyanis nem tesz jót a testünknek, gátolja az ellazulást. Ha nincs módunk kitiltani mindent a szobából függőségünk, vagy éppen valamilyen kényszerhelyzet miatt, annyit feltétlenül tegyünk meg, hogy lekapcsoljuk őket az áramhálózatról. A villogó, vagy simán égő kis piros fények zavarják az elménket, még ha nem is tudatosul bennünk. Sokan alszanak állandó zajszint mellett, pedig ez sem szerencsés, a fény és zaj mellett alvás ugyanis lefoglalja agyunkat, és nem biztosít lehetőséget a nyugodt pihenésre.

9. Legyen egy elalvás előtti rituálénk! A szabályok, a megszokott tevékenységek sokszor segítségünkre vannak, mert kapaszkodót nyújtanak a folyamatosan változó és stresszel teli világban. Aki rosszul alszik, annak a szakemberek azt javasolják, hogy vezessenek be egy fix pontokból álló rituálét elalvás előtt, amit minden nap fix időben elkezdenek, ha törik, ha szakad. Az első napokban erőltetettnek tűnhet, de egy hét alatt hozzászokik a testünk az azonos időben lefekvéshez, és saját magunk fogjuk igényelni a megszokott rutint, az álmosság pedig magától jönni fog az üres forgolódások helyett. A rutint teljes egészében mi találhatjuk ki, egyetlen megkötés, hogy lehetőleg ne az okoskütyük nyomogatásából álljon, mert azok nem segítenek ráhangolódni az alvásra.

10. Elalvás előtt beszélgessünk kedvesünkkel! Persze lehetnek extrém helyzetek, amikor ez nem lehetséges, de ha igen, akkor ne mulasszuk el! Sok a teendő, más a napi ritmus, ezerféle ok akadályozhatja meg, de ha igazán akarjuk, biztosan lesz megoldás. Nagyon fontos, hogy ne maradjanak bennünk napközben megfogalmazott feszültségek, soha ne feküdjünk le haraggal a szívünkben, és adjunk lehetőséget egymásnak egy szeretetteljes ölelésre a nap végén. Szeretetben, békében elaludni a legjobb érzés a világon!

Most már minden adott a nyugalmas éjszakákhoz, elég végigmenni a felsorolt pontokon, és garantáltan jönni fog a kellemes álom. A Mécsesáruház egy finom illatú és kellemes fényű gyertyával tud hozzájárulni megrendelői nyugalmához. Keresse illatos gyertyáinkat, mi pedig házhoz visszük a nyugalmat!