blog

A jó alvás titka 1.

2019.06.12 13:08

Az emberek életében rendkívül fontos a pihentető alvás, hiszen alvás közben tud testünk, elménk és lelkünk megpihenni, kikapcsolni és feltöltődni a másnapra. Jó esetben. Rossz esetben viszont csak forgolódunk az ágyban, gyötörnek az aggodalmak, rágódunk a még meg nem oldott problémáinkon, előre eltervezzük a következő tíz évünk minden percét, és hiába érünk a végére, még akkor sem jön a várva várt álom. Nagy baj ez, hiszen ha túl nehezen alszunk el, akkor utána az alvás nem lesz pihentető, és reggel úgy ébredünk, mint akit összevertek. Sajog mindenünk, fáj a fejünk, émelygünk. Hullafáradtan pedig képtelenek vagyunk újult erővel belekezdeni a napba. A Mécsesáruház néhány jól bevált ötlettel szeretné segíteni olvasóit, hogy a jó alvás ne csak álom maradjon.

a jó alvás titka
  1. Este hét óra után már ne együnk! Még jobb, ha hat után sem, de ez sokaknak kivitelezhetetlen a túlzsúfolt napirend miatt. Evés után a szervezetünk minden erejével az elfogyasztott táplálék megemésztésére és a felszabadult tápanyagok hasznosítására koncentrál, ami bizony egy aktív folyamat, így nem szerencsés, ha lefekvés előtt eszünk. Ha tehetjük, válasszunk könnyű vacsorát, sok zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket, és kerüljük a nehéz, zsíros ételeket az esti órákban, azokat inkább ebédidőben fogyasszuk.
  2. Igyunk egy nagy pohár tiszta vizet lefekvés előtt! Tudjuk jól, mennyire fontos az elegendő folyadékfogyasztás, és mennyire fontos testünknek, hogy jó minőségű tiszta vízhez jusson a cukros üdítők helyett, ennek ellenére a magyar lakosság túlnyomó része nem iszik eleget a nap folyamán, ezért estére már dehidrált állapotba kerül, ezért sokan fejfájással fekszenek le. Ha nem sikerült napközben eleget inni, feltétlenül egy nagy pohár vízzel zárjuk a napot, ezzel megelőzhetjük a kínzó fejfájást.
  3. Tervezzünk, de csak módjával! Sokan azért nem tudnak jól aludni, mert a nap végeztével máris azon gondolkodnak, hogy másnap mit fognak csinálni. Különösen igaz ez azokra, akiknek túlságosan élénk a prospektív memóriája – ez az az emlékezet terület, amely az elvégezendő feladatok időbeni végrehajtásáért felel. Jó ötlet megtervezni a másnapot, de ilyenkor nagyon könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy nem csak a másnapot, de a következő hetet, akár hónapot is tervezgetjük és ettől feszültek, idegesek leszünk. Koncentráljunk csak a másnapra, ne engedjük, hogy elvigye a figyelmünket a túltervezés.
  4. Összegezzük a napunkat! Mit sikerült ma elvégezni a betervezett dolgokból, és mi az, ami kimaradt? Mit csináltunk ma jól, miért lehetünk büszkék magunkra, mi az, amit esetleg bánunk és holnap kijavítanánk? Ezek a kérdések nem csak a jó alvást szolgálják, de a boldogabb életet is, hiszen a tudatos élet és az élmények megélése, értékelése sokat segít abban, hogy elérjük a kívánt elégedettségi szintet. Ha pedig negatív élmény ért bennünket, azt is könnyebb feldolgozni, ha megfogalmazzuk, mert ezzel elindul a feldolgozás folyamata. Érdemes mindezt papírra vetni, mert a tevékenységgel összekötött gondolkodás mindig nagyobb erővel bír.
  5. Kedvenc illatunkat az éjjeliszekrényre! Írtunk már az illatok erejéről és jelentőségéről, de sokan talán nem gondoltak rá, hogy a kellemes álomhoz hozzájárul az is, milyen hangulatban sikerül elaludnunk. Nem mindig lehetséges könnyű szívvel álomra hajtani fejünket, de ha a párnánk közelében van a kedvenc illatunk, az bizonyítottan segít elménknek lecsendesedni és elterelni figyelmünket az aggasztó dolgokról. A legjobb megoldás egy finom illatú gyertya kiválasztása, ha nem is gyújtjuk meg, csupán odahelyezzük az ágyunk mellé, illatával már akkor is segít ellazulni.

Reméljük, sikerült néhány ötletet adnunk a könnyebb elalváshoz. Ha szeretne még többet, látogassa a Mécsesáruház blogját rendszeresen, mert cikkünknek lesz folytatása! Kedvenc illatos gyertyáját biztosan megtalálja webshopunkban, ne habozzon, rendelje meg még ma, tegye meg az első lépést a nyugodt álom érdekében!