blog

10 ötlet, amivel elűzheted a téli melankóliát

2019.02.26 13:19

Mindannyian ismerjük a téli melankólia nevű jelenséget, amikor semmihez nincs kedvünk, csak behúzódni egy sötét zugba, még lámpát se szívesen gyújtunk ilyenkor, legfeljebb csak gyertyát vagy mécsest, és várjuk, hogy elvonuljon végre a soha véget nem érő tél. A jó hír az, hogy eddig még mindig elvonult, tehát jó esélyünk van rá, hogy az idei év sem telik el tavasz nélkül. A még jobb hír pedig az, hogy léteznek jól bevált módszerek a téli melankólia elűzésére, és ezeket most be is mutatjuk.

10 ötlet, amivel elűzheted a téli melankóliát

1. Élvezd a telet!
Megszoksz vagy megszöksz, tartja a mondás. Ha nincs lehetőséged arra, hogy a téli hónapokat Hawaiion vagy legalább Szicíliában töltsd, akkor nincs más választásod, mint alkalmazkodni a zord időjáráshoz. Fedezd fel a téli sportokat és tevékenységeket: szánkózz, korcsolyázz, síelj, és közben gondolj arra, hogy szegény afrikaiak sosem fogják megtudni, milyen érzés hóangyalt készíteni!

2. Viselj élénk színeket!
Télen hajlamosak vagyunk sötét ruhákat hordani, mintha mindnyájan a tavaszt és a jó időt gyászolnánk, pedig tudományosan bizonyított összefüggés van az élénk színű ruházat és az optimista világszemlélet között. Miért ne kezdhetnénk február közepén színes ruhadarabokkal ünnepelni azt, hogy sosem volt még ilyen közel 2019 tavasza?

3. Töltsd fel a szervezetedet D-vitaminnal!
Mivel D-vitamin szükségletünk nagy részét a napsütésnek köszönhetjük, jó ötlet a téli hónapokra betárazni belőle, főként hogy a depresszió kiváltó okai között is előkelő helyen szerepel a D-vitamin hiánya. Bizonyos ételek különösen gazdagok D-vitaminban, mint például a lazac, a tonhal, a siitake gomba vagy a tojássárgája.

4. Pótold be a nyáron elmulasztott könyveket és filmeket!
A hosszú téli estéken és hétvégeken végre elolvashatod és/vagy megnézheted azokat a könyveket, filmeket, amelyekre az év többi időszakában nem jutott időd. Vannak, akik a több kötetes klasszikusokat veszik elő ilyenkor, mások a vígjátékokra esküsznek – a lényeg, hogy találj valamit, ami eltereli el a figyelmedet a rossz időről és a komor gondolatokról.

5. Keresd pozitív emberek társaságát!
Ez különösen fontos a téli időszakban, amikor gyakrabban beszélgetünk egy meleg kávé vagy tea fölött az ismerőseinkkel. Nagyon nem mindegy, hogy ezek a beszélgetések negatív vagy pozitív érzéseket hoznak-e felszínre bennünk, ezért igyekezz minél több időt tölteni olyan emberek társaságában, akik feltöltenek ahelyett, hogy leszívnák az energiáidat!

6. Próbálj ki valami újat!
Bizonyított tény, hogy az új ismeretek tanulása, új tevékenységek elsajátítása felfrissíti az agyat. Itt a remek alkalom, hogy megtanulj gitározni, gyertyát önteni vagy origamizni!

7. Hajts végre egy projektet!
Tűzz ki magadnak egy célt, és hajtsd végre! Nem számít, hogy mennyire apró vagy éppen halaszthatatlan feladatról van szó, a lényeg a tevékenység, és az utána érzett elégedettség. Szortírozd ki felesleges holmijaidat, fesd ki a szobádat vagy takarítsd ki a garázst!

8. Egyél hangulatjavító ételeket!
Vannak tipikusan őszi és téli ételek, amelyek a bennük található vitaminoknak köszönhetően jó hatással vannak az ember hangulatára. Akkor is érdemes kipróbálnod őket, ha egyébként nem vagy nagy rajongójuk, meg fogsz lepődni, mennyire finomak: sütőtök, padlizsán, édesburgonya, kurkuma.

9. Alkalmazz fényterápiát!
Próbálj minél több fényt vinni az életedbe! Cseréld le az izzókat nagyobb teljesítményűre, gyújts gyertyákat a lakás minél több pontján, és ha nagy ritkán kisüt a nap, menj ki a szabadba, hogy minél több napfényt magadba tudj szívni!

10. Gyújts tüzet!
Ha olyan szerencsés vagy, hogy van saját kandallód, gyújts be minél gyakrabban, a lángoló fahasábok látványa ugyanis nyugtatóan hat az emberre. Kandalló hiányában esténként égess gyertyákat vagy mécseseket, és gondolj arra, hogy már megint eggyel kevesebbet kell aludni a tavasz eljöveteléig!
A Mécsesáruház webáruházában garantáltan megtalálod azt a gyertyát vagy mécsest, amelyik jobb kedvre derít, válogass kedvedre gazdag kínálatunkból!