blog

Ha Amerika gyertyát gyújt

2018.06.26 13:42

Ha Amerika tüsszent, egész Európa náthás lesz, tartja a mondás, és ez az élet szinte minden területére igaz. Amerikában jól megy a gyertya-biznisz, mi pedig jó európaiak módjára eltanultuk tőlük, és kis hazánkban is újra egyre népszerűbbek a gyertyák. Azt gondolhatnánk, hogy mióta nem gyertyával és petróleummal világítunk, hanem egyre korszerűbb és fényűzőbb világítástechnikai megoldásokat kínálnak nekünk a szolgáltatók, egyre csökken a gyertyák népszerűsége. Ez azonban tévedés, ezért a Mécsesáruház összegyűjtötte a legérdekesebb és legfrissebb gyertyás tényeket az Egyesült Államokból, amelyek szelét a hazai forgalmazók is megérzik.

A gyertyagyártás egyre nagyobb ütemben növekszik, a boltok polcain egyre több gyertya van, és vásárolják is őket az emberek, felvethetően azért, mert a modern élet rendkívül stresszes, és mindenki keresi, hogyan tud egy kicsit lazulni, pihenni, elmélyülni. A gyertya fénye ellazít, pihentet, így tökéletes a stresszoldásra.
A gyertyagyártás mértéke nagyobb ütemben növekszik, mint az Egyesült Államok gazdasága egészében véve. Az USA-ban tízből hét háztartásban rendszeresen használnak gyertyát, a fogyasztók nagy része heti három gyertyát éget el, felük pedig egyszerre két gyertyát is meg szokott gyújtani. Többnyire három óránál kevesebb ideig égetnek egy gyertyát, és tíz megkérdezettből kilenc mondta azt, hogy azért gyújtja meg, hogy otthonosabb, kellemesebb legyen tőle a szoba, a helyiség.
A gyertyagyártók által megkérdezett vásárlók válaszaiból kiderül, hogy 42%-uk a nappaliban éget leggyakrabban gyertyát, 18%-uk a konyhában és csak 13%-uk a hálószobában. Utóbbinak szinte biztosan köze lehet az esti romantikus beszélgetésékhez.
A gyertyagyártók felmérései szerint a gyertyavásárlásoknál a legfontosabb szempont az illat, ezt jóval lemaradva követi a szín és a forma. Nem is csoda, hiszen egy jól megválasztott gyertya az egész lakásnak kellemes illatot kölcsönöz, míg egy olyan illat, amit nem szeretünk, hosszú órákra el tudja rontani a kedvünket.
A gyertyák eladása az Egyesül Államokban jellemzően felosztható két részre: a szezonális időszakban – a téli hónapokban és karácsony környékén – fogy a gyertyák 35%-a, míg az év többi részére marad a 65%-a, ami arányosan oszlik el az egyes hónapok között. Nincs ebben semmi meglepő, hiszen karácsonykor még azok is gyertyát gyújtanak, akik az év más napjain kevésbé hajlamosak rá.
A vásárlók 76%-a szerint a gyertya tökéletes ajándék az ünnepekre, 74% szerint kitűnő választás, ha a megajándékozott otthonát szeretnénk feldobni, 66% szerint a vacsorameghívásokat megköszönhetjük egy szép gyertyával, 61% szerint hálánkat tökéletesen kifejezhetjük vele, mert aligha akad olyan, aki ne örülne egy ízléses gyertyának, és 58% vinne gyertyát egy felnőtt születésnapjára ajándékba.
A megkérdezett vásárlók kétharmada válaszolta azt, hogy legalább heti egyszer gyújt gyertyát, de esetenként többször is. A fiatalabbak gyakrabban használnak gyertyákat otthonaikban, mint az idősebbek. És ha valakinek kétségei lettek volna azzal kapcsolatban, melyik nem szívéhez áll közelebb a gyertyagyújtás, akkor íme, egy lehengerlő adat: a gyertyát vásárlók 96%-a nő.

Nem vitás, hogy jó biznisz a gyertyagyártás és forgalmazás, az Egyesül Államokban körülbelül évi két milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak az ezzel foglalkozó cégek. És az előrejelzések szerint ez a szám folyamatosan növekedni fog.
Reméljük sikerült kedvet csinálnunk a gyertyavásárláshoz, látogasson el webshopunkba a Mécsesáruház.hu oldalára, és válogasson kedvére gazdag kínálatunkból! Kiváló minőségű gyertyáinkban nem fog csalódni!